Międzynarodowy port lotniczy Ahmed Ben Bella (ORN) obsługuje miasto Oran, Algierię i okoliczne regiony.
Krajowy Zarząd Usług Lotniczych (EGSA) w Oranie rozpoczął ogromną modernizację infrastruktury, aby podnieść poziom obsługi klientów do najwyższych międzynarodowych standardów. Projekt obejmuje parkingi terminali krajowych i międzynarodowych, ponad 26 pasów wjazdowych i wyjazdowych oraz odpowiednie drogi dojazdowe.
EGSA poszukiwała przyszłościowego systemu parkingowego, zapewniającego bezstresowy wjazd i wyjazd dla różnych interesariuszy (zarówno pasażerów, jak i pracowników lotniska), płynny i bezpieczny ruch oraz skalowalność modułową w celu dostosowania do przyszłych modernizacji i rozbudowy.
NTF, wieloletni partner HUB, wygrał przetarg lotniska proponując system z kompatybilnością wsteczną z istniejącymi urządzeniami parkingowymi (Parqube) i możliwością połączenia z oprogramowaniem zarządzającym JMS: Jupiter.
Oran jest znany jako stolica zachodniej części Algierii i jedna z najważniejszych metropolii basenu Morza Śródziemnego: był gospodarzem 19. edycji Igrzysk Śródziemnomorskich w 2021 roku i co roku przyjmuje tysiące podróżnych. Jego lotnisko jest bramą do naturalnych i kulturowych walorów kraju oraz głównym motorem rozwoju sektora turystycznego.
Projekt ESGA obejmuje budowę nowego terminalu międzynarodowego, rozbudowę pojemności budynku towarowego oraz modernizację starego terminalu międzynarodowego, który ma być przeznaczony dla rosnącego ruchu krajowego.
Nowy terminal międzynarodowy to inteligentny budynek o doskonałej wydajności energetycznej, dzięki instalacji paneli słonecznych i systemu odzyskiwania wody deszczowej. System parkingowy jest zgodny z nowoczesnym projektem i wydajnością nowej struktury.
Inteligentny system parkingowy zainstalowany przez NTF ma na celu zapewnienie użytkownikom sprawnego i bezstresowego parkowania, dzięki zaawansowanej automatyzacji i skutecznemu wskazywaniu drogi.
HUB Parking Technology i NTF są długoletnimi partnerami lotniska ORN: rozbudowa i odnowa parkingu polega na dodaniu 42 urządzeń parkingowych HUB Jupiter do 20 istniejących urządzeń ParQube, aby obsłużyć zarówno istniejący, jak i nowo wybudowany parking, obejmujący łącznie sześć stref z 26 pasami i 3500 miejsc.
Strefy są przeznaczone dla różnych grup użytkowników i posiadają zróżnicowaną konfigurację: loty krajowe (dwie strefy), parking dla pracowników, loty międzynarodowe, strefa dla taksówek oraz wielopiętrowy obiekt podzielony na dwie podsekcje (poziom ulicy i dwa piętra dla pasażerów z długim pobytem i abonentów).
W pierwszym tygodniu po inauguracji nowego parkingu terminala międzynarodowego (październik 2022) bez czkawki udało się obsłużyć ponad 9 600 tranzytów samochodowych dziennie.
Kompatybilność wsteczna systemu Jupiter umożliwiła NTF podłączenie wszystkich nowych urządzeń do oprogramowania zarządzającego HUB, JMS, które nadzoruje poprzednie stanowiska. Zapewnia to pracownikom ORN ciągłość operacji parkingowych, dużą elastyczność i gwarancję przyszłości systemów. Będą oni mogli monitorować, zarządzać i modernizować wszystkie obecne i przyszłe stacje z jednego miejsca.
Dla kierowców dostęp jest możliwy na podstawie biletów lub poprzez skanowanie identyfikatorów pracowników i dostawców. Każda z grup wkrótce skorzysta z instalacji kamer do rozpoznawania tablic rejestracyjnych (LPR), które zapewnią opcję bezbiletową i jeszcze bardziej płynny dostęp.
Elastyczność rozwiązania Jupiter nie kończy się na tym. Wszystkie 11 stacji płatniczych posiada możliwość odczytu biletów i płatności za pomocą czytnika tablic rejestracyjnych. Cztery znaki zmiennej treści informują o zajętości głównego obszaru parkingowego, kierując kierowców na mniej zatłoczone pasy. Podczas szczytów komunikacyjnych dedykowany personel zapewnia obsługę w pasie ruchu za pomocą ręcznych komputerów płatniczych i przekierowuje odnowienia abonamentów do kiosków z biurkowymi komputerami płatniczymi.
Intuicyjny interfejs JMS i zaawansowane możliwości raportowania pozwalają pracownikom ORN Parking na zarządzanie operacjami z centralnego punktu obsługi, optymalizację czasu obsługi i gotowość do skalowania lub integracji z platformami firm trzecich, gdy tylko będzie to wymagane.
Nowy system ma zapewnić prawdziwie bezproblemową obsługę użytkowników, zgodnie z wizją EGSA dotyczącą doskonałości usług.